تبلیغات
وب مسافر مجید شیروی
وب مسافر مجید شیروی
رهایی از اعتیاد حق تمام کسانی است که دست خود را به نشان تسلیم و یاری گرفتن بالا برده اند  
قالب وبلاگ
لینک های مفید
بنام هستی بخش مطلق : آنکه مانند حس است موجود اما رویت ناپذیر 

در مصر باستان نیز این نوش دارو برای عمل های جراحی فرعون ها مورد استفاده قرار می گرفته است . سینوهه پزشک مخصوص فرعون در کتاب خود آورده است که ؛ زمانی که فرعون ها را مورد عمل جراحی قرار می دادند ؛ جهت بیهوشی از نوش دارو استفاده قرار می دادند . سینوهه در ادامه می گوید : وقتی پزشکان از درمان داروئی برای بهبود فرعون ها تا امید می شدند ؛ آخرین راهی که جهت بهبود استفاده می کردند ؛ این بوده که ، جمجمه ی فرعون را پس از بیهوش نمودن او توسط نوش دارو با مته های مخصوص سوراخ کرده تا بخارات مسموم مغز را خارج نمایند


بارها این شعر را گفته ام : سر چشمه بتوان بستن به بیل
      چو پر شد نتوان بستن به پیل
آب چشمه ای را که منحرف شده ؛ در نظر بگیرید . اگر از همان لحظه ی انحراف جلوی آنرا بگیریم ، بسیار راحت می شود مشکل را حل نمود ، اما اگر اقدامی نکرده و اهمال کنیم ؛ حتی اگر یک فیل را جلوی راه آب قرار دهیم ، باز نمی شود جلوی هدر رفت آب را گرفت.  

جلسه ی چهارم از دور چهل و دوم جلسات روز های سه شنبه به استادی و نگهبانی جناب آقای مهندس با دستور جلسه ی ( سی دی بیل ) در تاریخ 98/7/9 راس ساعت 8/30 آغاز به کار نمود . 

در فرازی از پیام که به تاریخ 77/7/5است ؛ آمده است که کتاب شصت درجه که در آن زمان نگارش شده و آماده ی چاپ شده بود ، استاد اشاره به این مطلب دارد که ؛ کتاب شصت درجه مانند آبی است که هر چند مانند آب نمی تواند تمام دنیا را سیراب کند . این کتاب هم به همین ترتیب است ؛ اما می تواند راه درمان بسیاری را فراهم بیاورد . نکته ی دیگر در این است که ؛ شما برای راه اندازی یک مغازه ، نیاز به چندین پارامتر دارید . مثلا ، مدیریت و آماده کردن اجناس جهت فروش و نیروی انسانی را نیاز مند است . 

در هستی نیز همین طور است . همه ی موجودات خلق شده ، هر کدام دارای وظیفه ای برای چرخش و حرکت و ادامه ی هستی و سایر موجودات ، از زنده تا غیر زنده دارند و همه کار می کنند و وظیفه ی خود را به نحو احسن انجام می دهند . بارها گفته ام که ؛ بزرگ ترین معجزه ی حیات خود حیات و زندگی است . رسیدن به قله های رفیع انسانیت و این موارد ، درست ! اما همین لذت بردن از مواهب هستی که در اختیار آدمی قرار داده شده ؛ خود بسیار مهم است . همین که از خوردن دانه ای گیلاس لذت می بریم یا از بودن در طبیعت و دوست داشتن همدیگر و یاری و کمک به هم نوع ؛ خودش بسیار اهمیت دارد .

بعضی افراد نادان هستند که می گویند که خدا هست و یا نیست . اصلا ما در این جهان پر عظمت رقمی نیستیم که بخواهیم بگوئیم ؛ خدا را قبول نداریم یا داریم . ما از اطراف خودمان خبر نداریم . کهکشان های دیگر را که هیچ . اصلا نمی دانیم در همین کره ی زمین چه خبر است و تازه ادعای رد خداوند را داریم . یا گفته می شود که فلان پیامبر یا فلان دین را قبول نداریم . ایا دین اسلام یا مسیحیت که بیس از یک میلیارد و تیم پیرو دارند نادان اند و تو دانایی ؟ آیا همه اشتباه می کنند و تو درست می گویی ؟ این طرز تفکر یک دیکتاتور یا خود شیفته و دیوانه و نادان است . یا بزرگانی مثل حافظ و مولانا یا سهروردی یا ابن سینا با آنهمه بزرگی در اشتباهند و تو یک نفر خیلی درست می گویی ؟ وقتی توانستی بالاتر از یکی از این بزرگان دارای آگاهی و علم و دانایی باشی و بالاتر از اینها حرفی برای گفتن داشته باشی  آن وقت می توانی آنها را رد کنی که چنین چیزی نیز محال است .  ما حتی نمی دانیم قبل از تولد کجا بوده ایم و بعد از این هم به کجا می رویم ؟ 
                 به کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود                                                                     به کجا می روم آخر ننمایی وطنم   
                 مرغ باغ ملکوتم نی ام از عالم خاک                                                                 چند روزی قفسی ساخته ام از بدنم . 
تنها چیزی که می دانیم این است که بعد از مرگ به بهشت یا جهنم می رویم . بهشت همان طور که در کتاب شریف انده تمثیل است که ما از آن درکی ملموس داشته باشیم . 
هر چیزی دارد کار خود را انجام می دهد و نبود هر مورد به سیستم نشدنی است . شما آب دریا ها را ببینید که دارای نمک است . حال اگر این نمک نبود تمام اب های دریاها و اقیانوس ها می گندید و موجودات از بین می رفتند . پس می بینید که نمک دارد وطبقه ی خود دا درست انجام می دهد و همین امر موجب بخار شدن دقیق آبهای دریاها و بارش باران می شود . گیاهان را ببینید که دارند علاوه بر تولید غذای ما و دیگر جانوران ؛ اکسیژن لازم برای تنفس ما را فراهم می کنند و یا حیوانات از کوچک ترین تا بزرگ ترین کار خود را انجام می دهند . جالب این است که نه گیاهان و نه جانوران : از میوه یا غذایی که درست می کنند خودشان استفاده نمی کنند و برای دیگران کار می کنند و اما ما انسان ها چطور ؟ 

               ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند                                                             تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری 

ما چه وظیفه ای داریم ؟ آیا وظیفه ی خود را انجام می دهیم ؟ یا زباله ها را در رود ها و دریا ها ریخته و اکوسیستم را نابود می کنیم ؟  ما هر روز خانه ی خود را تمیز می کنیم . اگر مدتی تمیز نشود خانه را گند می گیرد و نمی شود در آن زندگی کرد .کره ی زمین هم خانه ی ماست که باید تمیز و سالم نگه داشته شود . همه ی اجزای هستی دقیق دارند انجام وظیفه می کنند . شما اگر میلیون ها بار الفبا را در کنار هم قرار دهید ؛ آیا این اشعار زیبا به دست می آید که : 

            من مست و تو دیوانه ما را که برو خانه                                                                      صد بار همی گفتم ؛ کم کن دو سه پیمانه 

یا این شعر حافظ که می گوید : بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم    فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم 

آیا با تصادف و شانسی می شود چنین اشعاری ساخت و یا حس والایی باید در آن باشد ؟ 

همان طور که تک تک موجودات دارند کار خود را انجام می دهند ؛ در کنگره نیز همین طور است . کنگره را تک تک اعضای آن اداره کرده و می چرخانند نه این که یک نفر فقط باشد . از سفر اولی ها گرفته تا دبیر و نگهبان و مرزبان و ایجنت و دیده بان ها ، همه و همه دست در دست یکدیگر اینسیستم را دارند به خوبی و زیبایی به حرکت و جنبش و چرخش در می آورند . نکته ی نهم در این است که آیا ما در کنگره مفید هستیم یا فقط مثل یک مصرف کننده ایم که هیچ خیر و خوبی و فایده ای ته برای خود و نه برای دیگری و کنگره داشته ایم . ایا برای پیش برو اهداف کنگره کار مفیدی کرده ایم یا فقط نق زده و الکی ایراد می گیریم.  باید در این مکان مقدس فایده ای داشته باشیم و مثبت بوده و حرکت های مثبتی از خود نشان دهیم . حال به هر طریقی که توانایی آنرا داریم . یکی از لحاظ علمی ؛ دیگری از نظر نیروی انسانی و یکی هم از تظر مالی می تواند کمک کند تا یک نفر به درمان برسد . چرا که وقتی یک نفر بخواهد به درمان برسد حداقل صد نفر باید زحمت بکشند تا یک نفر درمان شده و به رهایی برسد . تازه غیر از این ؛ در طی ده یازده ماه ، در حدود بیست میلیون تومان هزینه می شود تا یک نفر رها شود و از دنیای اعتیاد خارج شود . 

پس مهم است که بدانیم ما در هستی چه نقشی داریم و آیا نقش مان را درست و تمام و کمال انجام نی دهیم یا خیر ؟ 

بارها این شعر را گفته ام : 
                 ""سر چشمه بتوان بستن به بیل           چو پر شد نتوان بستن به پیل ""

آب چشمه ای را که منحرف شده ؛ در نظر بگیرید . اگر از همان لحظه ی انحراف جلوی آنرا بگیریم ، بسیار راحت می شود مشکل را حل نمود ، اما اگر اقدامی نکرده و اهمال کنیم ؛ حتی اگر یک فیل را جلوی راه آب قرار دهیم ، باز نمی شود جلوی هدر رفت آب را گرفت.  در بروز مشکلات و بزرگ شدن آنها نیز به همین صورت است . اگر با ایجاد یک مشکل زود به داد آن برسیم ، به راحتی کار فیصله داده خواهد شد و الا رنج و زحمت زیاد و هزینه ی بسیاری را برای رفع و بر طرف کردن مشکل باید پرداخت کنیم . همین گرمایش زمین که الان معضل بزرگی برای دنیا و کشور ها شده ، اگر در همان سی چهل سال قبل مراقب و مواظب ان بودند الان این مشکل این قدر حاد نمی شد و یا سوراخ شدن لایه ی اوزون که باعث شده ، اشعه های مضر خورشید وارد اتمسفر شده و مشکلات زیادی رادبه بار بیاورد که خارج از قدرت و علم و توانایی بشر شده است . 

نظریه ی پنجره ی شکسته چه می گوید ؟ 

این نظریه بر این باور است که : اگر در یک محله یک مزاحم یکی از پنجره های یک خانه را بشکند و صاحب خانه اقدامی برای تعویض پنجره ی شکسته نکند ؛ باز این شکستن ها ادامه خواهد داشت و در ادامه به یک عادت و نماد تبدیل خواهد شد . 
این همان شعری است که در صحبت هایم گفتم.  سر چشمه بتوان بستن به پیل    چو پر شد نتوان بستن به پیل . حال این در تمام مسائل زندگی ما صادق است . بزرگان ما مثل مولانا ، حافظ و سعدی و فردوسی و دیگران تمام این موارد را در آثار خود ذکر کرده اند ؛ اما غربی ها با رنگ و لعاب جدید و در بسته بندی های به طاهر علمی آنها را ارائه می دهند . در واقع کار درست این است که در اثر بروز یک مشکل باید هر چه سریع تر آنرا حل نمود و الا بعدا دچار مشکل خواهیم شد . 
ضرب المثل دیگری داریم که می گوید : تخم مرغ دزد شتر دزد می شود . یا یک سیب گندیده همه ی سیب های سالم دیگر را نیز فاسد می کند . 
ما در کنگره نیز همین کار را می کنیم . اگر در قسمتی از کنگره فسادی صورت گرفت باید زود جلوی آنرا گرفت ، در غیر این صورت فساد گسترش می یابد و حل آن هزینه ی زیادی می طلبد . به همین خاطر است که ما مرزبانی را یک دوره و یا کمک راهنمایی را چهار سال قرار داده ایم ، تا کمک راهنمایی که کار درست را انجام می دهد با کمک راهنمایی که کار نا درست می کند مشخص شود . فرد نا فرمان بعد از چهار سال از کنگره دور می شود ، اما فرد کار درست را می توان دوباره برای دوره ی چهار سال بعدی تمدید کرد . یک راهنما یا مرزبان و یا ایجنت باید الگوی مناسبی باشند ؛ چرا که دیگران از اعمال و رفتارشان الگو می گیرند و هر گونه عمل ناسالم آنها در بقیه اثر سو می گذارد . به همین جهت بود که گفتیم ، کسی که می خواهد خدمت کند باید مصرف سیگار نداشته باشد تا بقیه هم به شوق خدمت در کنگره ؛ سیگار خود را درمان کنند . 
قدمت مصرف مواد مخدر کار امروز و دیروز نیست بلکه قدمت آن به طول  بودن انسان ها در اوان آمدن به زمین بر می گردد . مثلا در شاهنامه داستان رستم و سهراب آمده که رستم برای زنده نگه داشتن سهراب از کیخسرو پادشاه باستانی ایران تقاضا کرد تا نوش دارد را به او بدهد که پادشاه امتناع کرد و سهراب از دنیا رفت .نوش دارو در واقع مخلوطی از شراب و تریاک بود که چون بسیار با اهمیت بود فقط در دسترس پادشاهان بود و مردم عادی بهره ای از آن  نداشتند . تریاک امروزه نیز دارای اهمیت بسیار است ، چرا که بالای نود و پنج درصد داروها از همین تریاک گرفته می شوند . 

در مصر باستان نیز این نوش دارو برای عمل های جراحی فرعون ها مورد استفاده قرار می گرفته است . سینوهه پزشک مخصوص فرعون در کتاب خود آورده است که ؛ زمانی که فرعون ها را مورد عمل جراحی قرار می دادند ؛ جهت بیهوشی از نوش دارو استفادهقرار می دادند . سینوهه در ادامه می گوید : وقتی پزشکان از درمان داروئی برای بهبود فرعون ها تا امید می شدند ؛ آخرین راهی که جهت بهبود استفاده می کردند ؛ این بوده که ، جمجمه ی فرعون را پس از بیهوش نمودن او توسط نوش دارو با مته های مخصوص سوراخ کرده تا بخاران مسموم مغز را خارج نمایند که البته به گفته ی سینوهه در اکثر موارد فرعون ها از دنیا می رفتند و یا در زمان حکومت خود مختار حسن صباح ( رئیس فرقه ی اسماعیلیه ) که در قلعه ی الموت در خرم آباد امروزی ساکن بودند ؛ فدائیان فرقه وقتی برای انجام ترور یکی از دشمنان می رفتند عصاره ی تریاک با خود به همراه داشتند تا اگر در هنگام کار گرفتار می شدند با این عصاره بتوانند خودکشی کرده تا دشمنان نتوانند با شکنجه ی آنها اطلاعات فرقه را بفهمند . چرا که در آن زمان ماده ی سیانور هنوز کشف نشده بود . 

نکته ی مهم این است که تا قبل از کشف روش dst و درمان تدریجی و قبل از نگارش کتاب شصت درجه ؛ هیچ روش درمان عقلایی جهت درمان اعتیاد نبود . 
بعد از نگارش و چاپ کتاب شصت درجه بود که انقلابی در زمینه ی درمان به وجود آمد . ( خداوند به آقای مهندس طول عمر با عزت عطا فرماید که این روش الگویی زیبا و کامل و بی نقص برای درمان اعتیاد با چاپ و ارائه ی کتاب شصت درجه علاوه بر درمان خود باعث درمان بسیاری از مصرف کنندگان در بیست و یک سال گذشته ، حال و آینده در ایران و انشا الله در تمام جهان خواهند شد . ) 
زمانی خواهد رسید که تعداد درمان شدگان از تعداد مصرف کنندگان بیشتر خواهد شد و این پیش بینی آقای مهندس است که می فرمایند تا صد سال آینده این اتفاق زیبا خواهد افتاد . 
قبلا گفتم که خیوانات به  سیستم شبه افیونی خود  بیشتر از انسان ها وابسته اند به همین دلیل حیوانات که برای شخم زدن بیشتر یا باربری بیشتر معتاد می شدند ، بر اثر نرسیدن مواد مخدر سریعا می میرند.  بعد از حیوانات نیز زنان وابستگی بیشتری به شبه افیونی خود دارند . 

ادامه ی پیام : این مکتوب ( کتاب شصت درجه ) یک تاریخ است . 

یک روشی که شدیدا مورد تایید پزشکان در قبل بود ، سم زدایی بدن نام داشت که معتقد بودند ؛ اگر مواد مخدر به روش سریع و فوق سریع از بدن بیرون آید فرد سالم خواهد شد . اما کتاب شصت درجه با آوردن یک مثال زیبا این روش را رد می کند و می گوید : شهری که در طی چندین سال بمباران شده است ، با بیرون بردن ترکش ها و بمب های به جا مانده از بمبارانهای شدید و چند ساله ؛ آیا می توان گفت : این شهر باز سازی شده است ؟ قطعا خیر . چرا که بر اثر  این بمباران تمام زیر ساخت های مورد نیاز شهر تخریب شده و نابود گشته است . دکل های برق ، لوله های آب و فاضلاب ، سیستم آبرسانی و تلفن و گاز ، نابود شده و باید این زیر ساخت ها به تدریج به سیستم برگردند و شروع به کار کنند تا بتوان گفت که شهر قابل زندگی است و گرنه در شهر مخروبه نمی توان زندگی کرد . با مصرف مواد مخدر هم تولید مواد شبه افیونی بدن که شامل نورون ها ، هورمون ها و غدد دردن ریز و برون ریز و نوروترانسمیتر ها تخریب شده است و بایستی در طی ده الی یازده ماه این سیستم به آرامی به چرخه ی حیات بر گردد . 

ادامه ی پیام : پیدا کردن جواب چراهای افراد با کتاب شصت درجه . 

هر چند این کتاب نمی تواند همه ی مصرف کنندگان را نجات دهد اما آنهایی که انتخاب شده و به کنگره ورود می کنند ، می توانند با مطالعه و درک معنایی این کتاب جواب خیلی از سوالات شان را بجویند . این کتاب باعث می شود افرادی که بیشتر شان به وسیله ی دوستان و آشنایان خود راه کنگره را پیدا کرده اند مانند زنجیری محکم و در ادامه ی یکدیگر قایق های نجات ( شعبات کنگره ) را پیدا کنند و با اندیشه ی درست به درمان و رهایی برسند . کسانی که با سفر در کنگره از یک بلم کوچک به یک کشتی یا ناو بزرگ تبدیل می شوند و هر کدام به یک مهره ی با ارزش مبدل شده و از نفس اماره خارج و معنای زندگی را درک می نمایند . 

نگارش متن : مجید شیروی . 



طبقه بندی: CD های جناب مهندس """"""""""""""،
برچسب ها: کنگره60 درمان اعتیاد به انواع موادمخدر،
دنبالک ها: وب مسافرخلیل ملایی،
[ جمعه 17 آبان 1398 ] [ 07:56 ب.ظ ] [ مسافر مجید شیروی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

تجربیات من در مورد درمان اعتیاد و همچنین درج مطالب مفید از زبان بزرگان و الگوهای درمان شده برای کسانیکه می خواهند از اعتیادبه مواد مخدر رها شده و به درمان قطعی ذر زمینه ی این مشکل عظیم برسند . سعی من در این وبلاگ نشان دادن راه درست و بدون بازگشت به مواد مخدر است چرا که آرزوی هر مصرف کننده ی خواستار رهایی از اعتیاد ، عدم وسوسه و عدم عود و اطمینان از ماندن در سلامتی و دوری از مواد مخدر و سایر تاریکی هایی است که دشمن اصلی آرامش در انسان است . تمام موارد گنجانده شده در وبلاگ بر مبنای علم و دانشی است که صد سال از علم کلیه پزشکان و محققین و سایر افرادی که در این حیطه مشغول فعالیت هستند جلو تر است و این پیش تاز بودن را مدیون فرشته ای به نام مهندس حسین دژاکام بنیان و نگهبان و استاد بزرگ کنگره شصت می باشیم .