وب مسافر مجید شیروی
رهایی از اعتیاد حق تمام کسانی است که دست خود را به نشان تسلیم و یاری گرفتن بالا برده اند  
قالب وبلاگ
لینک های مفید

افضل الذکر 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
20 در صد ساختار وجودی ما از اسید های امینه و پروتئین هاست که کم بود آنها سبب بیماری های متعدد و نبود آنها منجر به مرگ می شود . 
نکته ی مهم و تفاوت فاحش بین چربی ها و پروتئین ها در این است که چربی ها در نقاط مختلف بدن می توانند ذخیره شوند اما پروتئین ها را نمی توان ذخیره کرد و بایستی روزانه آنها را از مواد غذایی دریافت نمود . 
بنام قدرت مطلق الله 

جلسه ی نهم از دور چهل و دوم کارگاه های آموزشی روزهای سه شنبه به استادی و نگهبانی آقای مهندس و دبیری خانم ستاره با دستور حل سه ی اضافه وزن قسمت چهارم ، شروع به کار نمود . 

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر . امروز هم می خواهم در مورد کاهش وزن و به عبارت درست تر سلامتی جسم ، صحبت کنم . چیزی که امروز می خواهم بگویم : درباره ی شناخت جسم ، امواع خوراکی هایی که مصرف می کنیم و شناخت پروتین ها و میزان آن در مواد غذایی صحبت کنم .
در کتب شریف آیه ای داریم که می فرماید : انسان موجودی است که حریص است و در ضمن زمانی که شر و بدی به او می رسد جزع ، فزع کرده و هنگامی که خیر و خوبی به او می رسد ، شروع به منیت و بالا و جدا کردن خود از دیگران می شود و هیاهو و سر و صدا کرده و ادعای بزرگی می کند . 
این جاست که با بروز یک مشکل فرد می پرسد ؛ چرا من ؟ چرا هر بلا هست به سر من می آید ؟ او نگاهش فقط به خودش است و مشکلات دیگران را نمی بینند . 
آب به خانه ی مورچه ها افتاد . گفتند : دنیا را آب برد . این طرز فکر آدم هاست که در ذهن اش فقط این است که مردم دنیا همه راحت و آسوده اند و اوست که بدبخت است . 

بودن مشکل در زندگی قانون و قاعده ی زندگی و هستی است . و جهان بدون چالش بی معناست . هیچ کسی را نمی توانید پیدا کنید که بی مشکل باشد . تازه شما بزرگ ترین مشکل زندگی را بی پولی می دانید در صورتی که مشکلاتی هزار برابر فقر وجود دارد . مثلا بین بی پولی و نداشتن کلیه یا بی پولی و سرطان خون شما کدام یک را انتخاب می کنید . مطمئنا حاضرید سر خیابان گدایی کنید اما دچار سرطان نشوید . یا فرد پول دار حاضر است همه ی ثروت اش را بدهد تا از سرطان و مرگ نجات پیدا کند .

انتظار شما از زندگی چیست؟ زندگی یعنی تلاش و کوشش ، و حل کردن مشکلات و تلاش در جهت رفع آنها . 

حتما شنیده اید که می گویند : طرف ترک کرده و دوباره بعد از مدتی برگشت کرده است . به نظر من برگشتی در کار نبوده ، چرا که اصلا راه رفته که همان ترک است غلط است و اصلا درمان نشده است . یکی می گوید که من به تبریز رفتم و برگشتم . او این راه را رفته است و برگشته است ولی کسی که از محل سکونت اش تکان خورده ، چگونه می تواند بگوید که به تبریز رفته و برگشته است . 

پیام : جهان مملو از امواج است . 
دریا امواج کوتاه و بلند و قوی و ضعیفی دارد . زمین هم دارای امواج مختلفی است . این امواج به اشکال مختلف بروز می کنند ، مثل سیل و زلزله و طوفان با امواج بلند و نیروی قوی خود در هستی باعث تغییر می شود . فرکانس های متفاوت موجود در زمین زنده بودن زمین را نشان می دهند . بین امواج دریا یا زمین یک سکون و ایست کوتاه است که مجددا حرکت امواج را شامل می شود . این پیام در زندگی ما نیز مصداق دارد . بالا و پایین شدن های زندگی و سختی ها و آسانی های آن مثل فرکانس های کوتاه و بلند زمین و انواج دریا نشانه ی ادامه و تغییر در هستی است . در واقع چالش های پیش روی هر فردی زندگی او را به پیش می برد . این جاست که من این ضرب المثل را ساخته ام که : پایان هر مشکل سر آغاز مشکلی دیگر است و با تمام شدن یک چالش و سختی باز سختی دیگری آماده روبرو شدن با ماست . 

ایجاد گازهای گلخانه ای بر روی زمین به خاطر استفاده ی بیش از حد کشور ها از منابع سوخت های فسیلی مثل نفت و گاز گرمایش زمین را سریع تر و سبب آب شدن یخ های میلیون ساله ی قطب های زمین شده و خطر نابودی اکوسیستم را فراهم می کنند . 
مهم این است که ما مانند یک موج سوار که با استفاده از نیروی موج  ؛ سوار بر آن شده و از این کار لذت می برد ما نیز در مواجه با سختی ها از آن سختی و مشکلات به عنوان نیروی مکمل در پیشرفت خودمان استفاده کنیم و یاد بگیریم که چگونه در مواقع لزوم کنترل آنها را بدست گرفته و از آنها تعلیم بگیریم . 
کاری که کنگره می کند این است که ؛ به ما یاد می دهد که راه حل هر مشکل را بیاموزیم . اعتیاد ؛ سیگار ، چاقی و حرکت به سوی سلامتی امواجی بود و هست که ما توانستیم با سوار شدن بر آنها به درمان برسیم . مدیریت در شرایط بحرانی و حل مشکلات متعدد زندگی یک چیزی را طلب می کند که آنهم تسلیم شدن در برابر خداوند است . با تسلیم بودن تغییر جایگاه پیدا می شود و این که بدانیم مرگ آخر کار مان نیست و زندگی و حیات به اشکال گوناگون ادامه دارد . زندگی همیشه بر مبنای خواست و میل ما نمی چرخد ، پس بایستی با کسب تجربه خود و زندگی مان را به تعادل برسانیم . 

در جلسات قبل در مورد میزان کالری مواد مختلف غذایی با اعداد و ارقام فهمیدیم که هر ماده ی غذایی،  چقدر کالری در 24ساعت شبانه روز به ما می دهد و فهمیدیم که بدن این کالری ها را از طریق  :    1 - چربی ها 2 - کربو هیدارات ها و 3 - پروتئین ها و ویتامین ها نیاز های اصلی بدن ماست که باید دریافت شود . 
نخود ، لوبیا ، کدو حلوایی ، کلم ، گلابی ، هلو ، انجیر ، انبه ، موز ، گردو ، بادام ، تخم آفتاب گردان ، کنجد ، میگو ، عدس ، پیاز ، سیر ، ماش و جوانه ی گندم و غذاهای دریایی و حبوبات ، موادی هستند که دارای اسید های امینه ی ضروری بدن هستند . 

20 در صد ساختار وجودی ما از اسید های امینه و پروتئین هاست که کم بود آنها سبب بیماری های متعدد و نبود آنها منجر به مرگ می شود . 
نکته ی مهم و تفاوت فاحش بین چربی ها و پروتئین ها در این است که چربی ها در نقاط مختلف بدن می توانند ذخیره شوند اما پروتئین ها را نمی توان ذخیره کرد و بایستی روزانه آنها را از مواد غذایی دریافت نمود . 
یک ماشین در حالت خاموش بودن هیچ مصرف سوختی ندارد ، اما بدن انسان حتی در خواب حداقل 70 کیلو کالری را به مصرف می رساند . در یک ماشین هر چه استفاده ای از آن نشود سالم تر می ماند اما بدن انسان با حرکت و روشن بودن اش سالم تر خواهد بود . میزان کاری مصرفی بدن انسان در موقعیت های مختلف ، به این صورت است . 
در خواب : ۷۰ کالری ، یعنی فردی که تمام 24 ساعت را بخوابد 1680 = 24×70 کیلو کالری مصرف سوخت و ساز دارد . در هنگام دراز کش 80 kc ؛ در حالت نشسته : 100 kc در رانندگی کردن نیز همین مقدار یعنی 100 kc مصرف می کند . ظرف شستن : 135 kc ، قدم زدن آهسته : 180 ، متوسط : 300 و تند آن : 480 kc مصرف سوخت دارد . 
فوتبال : 550 ، شنای سریع : 700 ، دوچرخه سواری : 600 ، یوگا : 650 ، کشتی : 1350 ، حرکات موزون : 300 ، تمیز کردن اتاق : 350 ، تنیس روی میز : 350 ، بدمینتون و والیبال  : 350 ، آشپزی کردن : 350 ،  نکته ی دیگر این که هفته ای یکبار باید از حبوبات استفاده شود و به همراه آن ورزش و حتما پیاده روی روزانه باشد  . 

پرسش مهم ؟ 

آیا آب سبب کاهش وزن می گردد ؟ بله ، با این که آب فاقد کالری است ولی به این دلیل که بدن برای متعادل ساختن دمای آب خورده شده با دمای سطح بدن انرژی باید مصرف کند و کالری بسوزاند ، با الطبع خوردن یک تا دو لیتر آب در روز بین 30 تا 50 کالری در کاهش وزن موثر است . 
مثلا : اگر یک کیلو گرم آب 10 درجه را بخوریم بدن برای رساندن این دما به دمای معمولی بدن که 37 درجه سان ای گراد است باید این دمای اب را 27 درجه بالا ببرد که خود همین بالا بردن آب کالری می خواهد بسوزد . البته خوردن زیاد از حد آب نیز سبب مسمومیت در بدن می شود . 
نتیجه ی این سی دی 
عامل بسیاری از بیماری های مهم و سخت ، عدم استفاده از مواد غذایی است که باید میزان پروتین و ویتامین های ضروری بدن در شبانه روز متعادل شود و حداقل 35 گرم پروتین در روز از مواد مختلف غذایی تامین شود . دیگر این که استفاده ی نامتعارف و زیاد از حد نیز همین مشکلات را برای جسم به بار می آورد . پس هر کس باید خودش پزشک خود باشد و خودش نسخه ی سلامتی خودش را بپیچد . 
نویسنده : مجید شیروی . 



طبقه بندی: CD های جناب مهندس """"""""""""""،
[ یکشنبه 5 آبان 1398 ] [ 04:03 ب.ظ ] [ مسافر مجید شیروی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

تجربیات من در مورد درمان اعتیاد و همچنین درج مطالب مفید از زبان بزرگان و الگوهای درمان شده برای کسانیکه می خواهند از اعتیادبه مواد مخدر رها شده و به درمان قطعی ذر زمینه ی این مشکل عظیم برسند . سعی من در این وبلاگ نشان دادن راه درست و بدون بازگشت به مواد مخدر است چرا که آرزوی هر مصرف کننده ی خواستار رهایی از اعتیاد ، عدم وسوسه و عدم عود و اطمینان از ماندن در سلامتی و دوری از مواد مخدر و سایر تاریکی هایی است که دشمن اصلی آرامش در انسان است . تمام موارد گنجانده شده در وبلاگ بر مبنای علم و دانشی است که صد سال از علم کلیه پزشکان و محققین و سایر افرادی که در این حیطه مشغول فعالیت هستند جلو تر است و این پیش تاز بودن را مدیون فرشته ای به نام مهندس حسین دژاکام بنیان و نگهبان و استاد بزرگ کنگره شصت می باشیم .

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو