تبلیغات
وب مسافر مجید شیروی
وب مسافر مجید شیروی
رهایی از اعتیاد حق تمام کسانی است که دست خود را به نشان تسلیم و یاری گرفتن بالا برده اند  
قالب وبلاگ
لینک های مفید
بنام قدرت مطلق الله 
فشار های عصبی و روانی ، دارو ها اعم از کورتون ها ، دارو های هورمونی و قرص های اعصاب و روان و بیماری هایی مانند کم کاری غده ی تیرویید و بیماری p.c.o باعث چاقی در افراد نیز می گردد . 


  Image result for ‫تصویر چاقی مفرط‬‎
از اضافه وزن تا کاهش تدریجی یا ماندگار 

همان طور که آقای مهندس در سی دی اضافه وزن می فرمایند : چاقی به خودی خود موردی ندارد . مشکل از آن جا شروع می شود که اضافه وزن باعث تولید انواع بیماری ها می شود و اثری که چاقی بر جسم دارد دقیقا شبیه ویروس ها و باکتری هاست .  مثلا باسیل کخ سبب ایجاد بیماری سل می شود . 
چاقی نیز چنین عملکردی دارد . حضور چربی ها و لیپید ها در بدن باعث رسوخ آنها در اندام ها می شود .مثلا چربی ها با رسوب در رگ های مختلف بدن به خصوص قلب سبب ایجاد بیماری ها از قبیل سکته می گردد . اثر مهم دیگر آن فشار بر روی گردن ، دست ها و پا هاست که سبب کندی حرکت و ساییدگی استخوان ها و کشکک های زانو ، غضروف ها و پارگی تاندون هاست . 
 نکته ی دیگر با الهام از سخنان آقای مهندس در رابطه با تثبیت میزان کالری و اجرای روش کاهش تدریجی غذا هاست . در این روش منحصر به فرد ، علمی و در عین حال الگویی می توان به بهترین شکل وزن را کاهش داد . به فرموده ی آقای مهندس ، اگر شخص بخواهد شروع به کاهش وزن خود نماید در اولین اقدام بایستی از میزان کالری مواد غذایی مصرفی روزانه ی خود آگاهی کامل داشته باشد . با این کسب آگاهی می تواند یک برداشت کلی از مقدار نیاز روزانه و هم چنین نوع برنامه ی غذایی خود در طول روز داشته باشد . 
مورد دیگر : استفاده از تمام غذا های ارگانیک ، ویتامین ها ، پروتئین ها ، چربی های مورد نیاز بدن و فیبر هاست که سیستم گوارش را به صورت معمول ، متعادل و صحیح و بدون هیچ گونه اختلالی به ادامه ی فعالیت درست خود به کار می گیرد . استفاده ی درست و میزان مشخص کالری مورد نیاز بدن باعث طولانی شدن عمر و سلامتی و تندرستی جسم می گردد . 


Image result for ‫تصویر چاقی مفرط‬‎

چیز دیگری که بسیار حائز اهمیت است و جناب مهندس نیز روی آن تاکید زیادی دارند ؛ خوردن کامل وعده ی غذایی صبح است . 
کاهش تدریجی وزن در کنگره به معنای امساک و مره بز از برخی مواد غذایی نیست ؛ بلکه تاکید بر روی استفاده ی تمام و کمال از انواع مواد غذایی در سایه ی موارد گفته شده ی بالا است . البته در کنار آن توزین وزن توسط فرد در سه نوبت قبل از وعده ی صبحانه ،  ناهار و قبل از وعده ی شام است که فرد با تخمین میزان کالری مورد نیاز روزانه ی خود می تواند به این سفر مهم که نتیجه ی آن سلامتی جسم و طول عمر و آسودگی خاطر است دست یابد . 
تنها پرهیزی که در این روش عالی و البته عاری از عوارض ، درد و بیماری و خرابی زیبایی صورت و اندام ها و خط بر نداشتن و دور از چین و چروک است ؛ پرهیز از خوردن مواد غذایی فست فود  ( زود آماده ) و تراریخته ( مواد غذایی که ژن های آنها دست کاری ژنتیکی شده باشند ) می باشد که در مطالب بالا عکس آن که استفاده از مواد ارگانیک است توصیه می شود . 

وزن ایده آل چیست؟ 

از تقسیم قد بر اندازه ی میانگین  دور مچ دست می شود وزن ایده آل را بدست آورد که البته کمی سخت و پیچیده به نظر می آید ولی بسیار ساده و قابل اجراست . 

مثال : مردی با قد ۱۷۰ سانتی متر و دور مج دست دست راست و چپ 16/5 و 17/5 ... 
  17=16/5 + 17/5 ....حال قد را به این میانگین 17 تقسیم می کنیم که عدد 10 بدست می آید . هر چه عدد به دست آمده از 10 بیشتر شود یعنی فرد استخوان بندی ظریف تری دارد . 
در مردان با استخوان بندی درشت عدد معمول کمتر از 9/6 است . 
استخوان بندی متوسط عددی بین 9/6 تا 10/4 و استخوان بندی ظریف بیش از 10/4 است . 
در زنان: استخوان بندی درشت کمتر از 10/1 متوسط : 10/1 تا 11 و استخوان بندی ظریف : بیش از 11 است . 
فرمول وزن ایده ال در مردان 

1/07 × (152/4- قد) + 48

فرمول وزن ایده ال در زنان 

0/893×( (152/4- قد)  + 45
 
مثال : وزن ایده ال مردی با ۱۷۰ سانتی متر قد برابر است با 48+(170 - 152.4 )×1.07=66/8
و یا وزن ایده ال زنی با ۱۷۰ سانتی متر تقریبا برابر است با 
61 کیلو گرم  61= 45/35+(170-152/4 )×0/893

وزن ایده ال خود من 

48+(185-152/4 )×1/07=83 کیلو گرم که البته یک کیلو گرم اضافه وزن وجود دارد . 

فشار های عصبی و روانی ، دارو ها اعم از کورتون ها ، دارو های هورمونی و قرص های اعصاب و روان و بیماری هایی مانند کم کاری غده تیروئید و بیماری p.c.o باعث چاقی در افراد نیز می گردند . 
مشکلات و عوارض داخلی چاقی و اضافه وزن در زنان و مردان در هر رده ی سنی اعم از کودک تا کهن سال 
فشار خون بالا - بیماری های قلبی ، عروقی -بالا رفتن قند خون . بالا رفتن تری گلیسیرید های بد مثل Hdl و کلسترول خون - افزایش سرطان های مختلف - افزایش بروز سنگ های صفراوی . 

چند توصیه در مورد افراد چاق یا  افراد دارای اضافه ی وزن 

خواب زیاد عاملی جهت چاقی است ، کم تحرکی و عدم تحرک به دلیل زندگی ماشینی امروزی ، استفاده ی یک قاشق غذا خوری از سرکه ی سیب و یا دی سپ قبل از ناهار یا شام و یا دستور آقای مهندس در مورد مصرف دی سپ به صورت ناشتا در هنگام صبح ( استفاده از عسل یا شیره ی انگور به همراه دی سپ سبب چاقی خواهد شد ) دوری از فشارهای عصبی و استرس و اضطراب ، استفاده از سالاد در ابتدای خوردن  غذا جهت پر کردن معده ، استفاده از نان های سبوس دار  خوردن تعدیل کننده ها مثل سبوس گندم و برنج  برای روان سازی روده به عنوان مسهل و جلو گیری از یبوست با خوردن میوه هات به خاطر داشتن فیبر ، ورزش و پیاده روی را در راس کارهای خود قرار دهید . این پیاده روی در مردان روزانه هشت هزار قدم و در زنان جهار هزار قدم . استفاده ی معمول از نمک و شکر در برنامه ی غذایی ، زیرا این دو به عنوان سم سفید نامیده می شوند . استفاده از آفتاب و رفع کمبود ویتامین دی که به صورت قرص در مراکز بهداشت به رایگان داده می شود و روش استفاده از آن هر عدد قرص برای یک ماه کافی می باشد . ضمنا روش های معمول مثل استفاده از سونا یا طب سوزنی و جراحی های موضعی  مثل کوچک کردن معده و برش روده نه تنها کمکی به بهبود وضعیت شما نمی کند بلکه یا کارایی نداشته و یا سبب بیمار شدن و عوارض خطر ناک مانند آ»بولی ، رفتن به کما و عفونت های کمزمن و هزاران مشکل حاد در شما می شود . دست برداشتن از خرده خواری و ریزه خوری در طئل شبانه روز و تبدیل عادات بد غذایی به عادات خوب و مثمر ثمر . روزه داری همان ریست کردن بدن است که سموم را از بدن به بیرون رانده و اندام ها را عاری از رسوبات می نماید و در ضمن جدار رگ ها و عروق را باز می کند . بهتر است برای کاهش وزن این عمل به صورت خانوادگی و دسته جمعی صورت بگیرد تا هر فرد علاوه بر این که برای کاهش وزن خود راحت تر اقدام می کند در عین حال از پشتیبانی دیگر اعضای خانواده نیز بهره مند می شود . عدم استفاده از آب در هنگام خوردن غذا ، نکته ی آخر این که در هنگام غذا خوردن به هیچ وجه عجله به خرج ندهید و هر لقمه را حداقل بین بیست و پنج تا سی بار بجوید و پس از بلع هر لقمه به دهان و دندان ها و فک خود کمی فرصت بدهید . 


با سپاس : مسافر مجید شیروی .



طبقه بندی: مطالب مفیدوآموزنده"""""""،
برچسب ها: کنگره60،
[ چهارشنبه 17 مهر 1398 ] [ 10:19 ب.ظ ] [ مسافر مجید شیروی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

تجربیات من در مورد درمان اعتیاد و همچنین درج مطالب مفید از زبان بزرگان و الگوهای درمان شده برای کسانیکه می خواهند از اعتیادبه مواد مخدر رها شده و به درمان قطعی ذر زمینه ی این مشکل عظیم برسند . سعی من در این وبلاگ نشان دادن راه درست و بدون بازگشت به مواد مخدر است چرا که آرزوی هر مصرف کننده ی خواستار رهایی از اعتیاد ، عدم وسوسه و عدم عود و اطمینان از ماندن در سلامتی و دوری از مواد مخدر و سایر تاریکی هایی است که دشمن اصلی آرامش در انسان است . تمام موارد گنجانده شده در وبلاگ بر مبنای علم و دانشی است که صد سال از علم کلیه پزشکان و محققین و سایر افرادی که در این حیطه مشغول فعالیت هستند جلو تر است و این پیش تاز بودن را مدیون فرشته ای به نام مهندس حسین دژاکام بنیان و نگهبان و استاد بزرگ کنگره شصت می باشیم .