تبلیغات
وب مسافر مجید شیروی
وب مسافر مجید شیروی
رهایی از اعتیاد حق تمام کسانی است که دست خود را به نشان تسلیم و یاری گرفتن بالا برده اند  
قالب وبلاگ
لینک های مفید
متن سی دی : اضافه وزن قسمت اول 
جلسه ی پنجم از دور چهل و دوم کار گاه های آموزشی خصوصی مسافران خانم شعبه آکادمی در روز سه شنبه به تاریخ 98/5/29 راس ساعت 8/30 به نگهبانی و استادی جناب مهندس و دبیری خانم حورا با دستور جلسه ی اضافه وزن شروع  به کار نمود . 
پیام : به تاریخ ؛ 77/5/20 
و اما دانستید که این موجود ( انسان ) مانند اتم است و ساختمان بسیار بزرگ و پیچیده دارد که در فکر آدمی نمی آید که در این جسم بسته چه می گذرد و خارج آن با چه نیرو هایی در تماس می باشد و این برای شما بسیار مهم بوده و هست که در شناختن انسان و پیدا کردن نیروهای مافوق در آن به قدرت خویشتن نیز پی ببرید و در فرمان های داده شده بسیار با تفکر پیش بروید و حافظ و عایق شما این نیروها خواند بود .



بحث ما در باره ی جسم است که با توجه به دانشی که تا کنون کشف شده و بدست آمده ، باز هم چیزی از این ساختمان عظیم نمی دانیم . نکته ی مهم این است که با شناخت کامل جسم ، مطمئنا دیگر کسی از بیماری ها از این دنیا نخواهد رفت بلکه تنها علت مرگ ؛ کهولت سن و سال در افراد خواهد بود . 
چیز دیگری که الان به اشتباه در علم پزشکی بیان می شود این است که می گویند : مثلا سرطان درمان ندارد . درست این است که گفته شود ما هنوز راه درمان بیماری سرطان را پیدا نکرده ایم . 
تولید و زایش در هستی ؛ 
یک تئوری برای شروع جهان داریم که می گوید : نقطه ی شروع هستی از بینگ بنگ شروع شده است ، همان برخورد دو ذره و انفجار اولیه که منجر به ترکیب و تشکیل هستی شده است . با قبول این تئوری سوالی که پیش می آید این است که مصالح مورد نیاز از کجا آمده است ؟ قطعا این مصالح از جهان دیگری آمده ؛ زیرا در هنگام تشکیل که چیزی نبوده است پس این مواد از جای دیگری آمده است . 
همه دی موجودات هستی بر اثر تکثیر تولید و زایش می شوند . مثلا از یک گردو یک درخت گردو و بعد از مدتی هزاران گردو به وجود می آید . 
در مورد انسان هم به همین صورت است از یک جنس مذکر به نام آدم  و یک مونث به نام حوا میلیون ها انسان به وجود آمده است و  انسانها تکثیر شده اند. 
تمام تمرکز انسان ها و شناخت شان از جسم تنها بر روی این چند قسمت است که دیده می شود مثل : شکم ، صورت و موها . به همین دلیل تمام تبلیغات در همین چند بخش است . متاسفانه برای درست کردن و زیبا کردن این چند قسمت از ابزار و وسایل مصنوعی و جراحی های خطر ناک استفاده می شود . 
اما راه درست چیست؟.  برای این که بتوانیم از این ساختمان عطیم درست نگهداری کنیم باید در ابتدا نقطه ی شروع را بلد باشیم . 
نقطه ی شروع چیست؟ : ابتدا بایستی صورت مساله را پیدا کنیم . کلا برای حل هر مشکل یا موضوعی اولین کار شناخت صورت مساله است . مثلا همین اعتیاد را که هزاران سال بود غیر قابل حل شده بود ما در کنگره شصت با فهم صورت مساله توانستیم راه درمان را نیز پیدا کنیم . 
الان در موضوع لاغری کاری که انجام می دهند دادن قرص ها و کپسول های خطر ناک و یا عمل جراحی است و شما نمی دانید که این روش های غلط چه بلائی بر سر فرد می آورد.  شاید عمل جراحی و کوچک کردن معده یا برداشتن روده و برای کسی که سیصد کیلو وزن دارد مناسب باشد ولی کسی که ده بیست کیلو اضافه وزن دارد انجام این کارها و بیرون کشیدن چربی های دور شکم بدترین کار ممکن است .
بیرون کشیدن چربی های دور شکم چه عوارضی دارد ؟ پوست برای این که به ماهیچه بچسبد نیاز دارد که یک لایه از چربی را بین پوست و عضله داسته باشد . وقتی این لایه ی محافظ برداشته شود پس پوست به کجا باید متصل باشد . به همین خاطر است که بعد از برداشتن این لایه ی چربی پوست شل شده و خط می افتد . به این کار ساک سن می گویند . 
همه ی این ها در نتیجه ی عدم شناخت از جسم و ساختار آن است که می تواند جسم و خود فرد را به نابودی یا مرگ سوق دهد . 
بعضی فکر می کنند که جسم یک مجسمه ی گلی آیت که هر وقت و هر جایی از آنرا که بخواهند بردارند . من بدن را به یک مشک آب تشبیه می کنم که وقتی پر از آب است چین و مردکی ندارد ولی وقتی آب آن خالی شود چین و جروک بر می دارد . شکم و برداشتن چربی ها هم همین طور است . 
تصور ما از میلیارد اد سلول چگونه است ؟ 
بیش از پنجاه تا صد میلیارد سلول عصبی ( نورون ) فقط در نغز هستند . شما هیچ گونه تصوری از این عدد ندارید . شاید از هزار یا صد هزار تا یک تصوری داشته باشید اما از این عدد بزرگ چه تصوری نی توان داشت ؟ 
داستان : فردی را که غرق خورده بود پیش قاضی بردند . قاضی دستور داد او را هزار ضربه شلاق بزنند . مرد به قاضی گفت : یا شما تا به حال شلاق نخورده اید و یا نمی دانید هزار تا چند تاست ؟ این همان عدم تصور ما از این همه سلول است . 
مغز برای فعالیت خود بیست درصد از انرژی بدن را صرف می کند . با تفکر کردن این مقدار بیشتر نی شود . پس تفکر باعث لاغری می شود . 
سوخت و ساز جسم : 
من در شش قسمت در مورد ساختمان جسم ، مواد آلی ، پروتئین ها و ویتامین ها صحبت کردم . مهم است که ما برای تثبیت وزن خود بدانیم چه چیز هایی و به چه مقدار در اختیار جسم قرار دهیم . 
بعضی از مواد مورد نیاز جسم را بدن نمی تواند شکسته و به مصرف برساند . برای همین بدن مجبور به دلف آنها می شود . مثل پوست گوجه فرنگی . نکته ی مهم این است که هر چیزی که به بدن وارد نی شود برای این که مورد استفاده قرار بگیرد باید خرد و شکسته شود تا سلول ها بتوانند از آن در سوخت و ساز خود از آنها استفاده کنند . 
پتاسیم و کلسیم و برخی مواد مورد نیاز از آن سری پیوند هایی هستند که بسیار سخت بوده و بدن نمی تواند آنها را خرد کند . 
ما با درست کردن ( دی سپ ) و انجام یک پروسه ی زمان بر یک ساله توانستیم این مواد مورد تیاز را کاری کنیم که بدن بتواند آنها را جذب و به نصرف برساند 
سنجش هر چیز بر مبنای واحد مخصوص آن 
هر چیزی دارای یک واحد سنجش است . مثلا برای وزن از کیلو گرم و طول از متر یا سانتی متر استفاده می کنیم . مهم ترین مورد در سنجش ها این است که مقدار را بدانیم . الان در بحث منا دوم و نداشتن اندازه و سقف ، فرد هر قدر که بخواهد می خورد .شما اگر یک قرص پنج میلی گرمی منا دوم را به یک گاو بدهید بعد از مدتی گیج شده و به زمین می افتد . آنوقت یک فرد را می بینیم که پنجاه شصت سی سی منا دوم می خورد . 
قبلا در قدیم بیشتر مردم لاغر بودند چرا که هم مواد غذایی به این وسعت نبود و هم این که با کار کردن بدن می سوزاند و هم غذا ها بسیار ساده و در عین حال ارگانیک بود و مثل الان فر اوری شده و تراریخته نبود . الان مردم نان و پنیر یا نان خالی را جزو عدا نمی دانند و جند نوع غذا را با هم می خورند و سبب چاقی شان می شود . دیگر این که در قدیم مردم بسیار پیاده روی نی کردند ولی الان برای رفت و آمد حتی جند متر را هم با ماشین می روند . 
فرض کنید شما باک ماشین تان چهل و پنج لیتر بیشتر نمی گیرد . اگر هفتاد لیتر بنزین بزنید 25 لیتر ان را باید در صندوق عقب ذخیره کنید . اگر به این اضافه زدن ادامه دهید تمام جاهای ماشین پر از دبه های بنزین می شود . بدن نیز همین طور است . تا مقدار لازم را می سوزاند و اضافه را در شکم ، ران ها ، پهلو ها و گردن ذخیره می کند . 
همان طور که گفتم : برای این که مقدار نیاز را بفهمیم باید واحد سوخت و ساز بدن را بشناسیم . واحد سوخت و ساز بدن کالری است . 
کالری چیست؟ مقدار انرژی مصرفی جهت گرم کردن یک گرم آب تا یک درجه ی سانتی گراد را یک کالری گویند . مسلم است که همه ی اعضای بدن برای حیات به انرژی نیاز دارند . میزان کالری مورد نیاز بدن در انگلیس ، در مردان 2400 کیلو کالری و در زنان 2000 کیلو کالری و در آمریکا مردان 2700 و زنان 2200 کالری است که ما به اختصار کالری می گوییم . البته این مقدار در مناطق بسیار سرد و بسیار گرم باز متفاوت است . زیرا در سرما بدن باید برای ثابت نگه داشتن دمای خود بیشتر بسوزاند و در مناطق گرم هم که به علت گرما تعریق بیشتری صورت می گیرد . علت سوخت و ساز بیشتر مردان به خاطر عضله ای بودن آنهاست که چربی بدن مردان از زنان بیشتر است . 
ما خیلی ساده وزن ثابت و مرسوم را در تظر می گیریم . به این صورت که مثلا فردی که 180 سان ای متر قد و هشتاد کیلو وزن دارد ، قد را منهای 100 کرده و وزن مناسب را بدست می آوریم . 
کسی که باید مثلا وزن مناسبش هفتاد کیلو باشد اگر هشتاد کیلو باشد مثل این است که یک کیسه ی ده کیلویی برنج را بی جهت به دنبال خود نی کشد . حال اگر سی یا چهل پنجاه کیلو اضافه وزن داشته باشد یعنی دو یا سه یا چهار کیسه برنج ده کیلویی را بی خود به دنبال خودش می کشد . 
جالب است که بدانید کسی که اضافه وزن دارد هیچ وقت نمی فهمد که چاق است چرا که این چاق شدن به مرور و با بالا رفتن نقطه تحمل او و گرم به گرم به وجود آمده است . 
چاقی و اضافه وزن چه اثری در فرد دارد ؟ 
فرد چاق همواره تحت فشار این وزن زیاد است و این فشار را گردن و ستون فقرات و پاها و روده و اعضای داخل بدن تحمل کرده و به علاوه در صد ابتلا به سکته ی قلبی و مغزی و دیگر بیماری ها در افراد چاق بسیار بیشتر از افراد لاغر است . 
اولین گام در تثبیت و کاهش وزن چیست؟ 
خرید یک ترازو و وزن کردن سه نوبت در روز .قبل از صبحانه ، قبل از ناهار و قبل از شام . ( وزن کردن با ترازو در واقع یعنی روبرو شدن فرد چاق با خودش ) .  قدم بعدی شناخت مقدار کالری مواد غذایی است که به ما می فهماند هر جیزی را چقدر در روز مصرف کنیم تا به میزان 2400 کالری برسانیم و بیشتر از این نیاز روزانه نخوریم . 
این گونه است که ما می توانیم بفهمیم چه کار کنیم تا در طول یک هفته چقدر وزن کم کنیم . با این روش کافی است که میزان کالری مصرفی را بیست درصد کاهش دهیم و از 2400 کالری به 1900 کالری برسانیم . با این روش بدون این که بخواهیم بعضی مواد مصرفی را نخوریم با خوردن هر غذایی که دوست داریم میزانرا مشخص کرده و کاهش بدون ذره ای ناراحتی و ایجاد بیماری و بدون نصرف قرص و کپسول های و روش های مصنوعی راه درست و بی خطری را طی کنیم . چرا که روش تدریجی عوارضی در بر ندارد ولی در روش های دیگر که مثلا با استفاده از مهریز و قرص هاست ممکن است در هفته ده کیلو کم کنیم اما عوارض آن که شل شدن و خط افتادن و جروک پوست شکم و صورت است را نداریم . 
در روشی که خود من انجام می دهم خوردن صبحانه مهم ترین کار است چرا که نخوردن صبحانه باعث می شود بدن خود رادفقیر حس کرده و مثل یک و کلاغ که غذای شان را مخفی می کنند بدن هم چربی ها را برای روز مبادا ذخیره کند و این نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود . در روش های دیگر با پرهیز از مواد غذا یی ابتدا فرد را بیمار نی کنند و با بیمار شدن فرد لاغری انجام می شود که بعد از مدتی برگشت دارد . 
دانستن کالری مواد غذایی به این خاطر مهم است که فرد بتواند مصرف نیاز روزانه ی خود را بداند و طوری مواد را استفاده کند که تا سقف برسد و بیش از آن مصرف نکند . 
صورت کالری و انرژی برخی مواد غذایی 
را مشخص کرده و کاهش بدون ذره ای ناراحتی و ایجاد بیماری و بدون نصرف قرص و کپسول های و روش های مصنوعی راه درست و بی خطری را طی کنیم . چرا که روش تدریجی عوارضی در بر ندارد ولی در روش های دیگر که مثلا با استفاده از مهریز و قرص هاست ممکن است در هفته ده کیلو کم کنیم اما عوارض آن که شل شدن و خط افتادن و جروک پوست شکم و صورت است را نداریم . 
در روشی که خود من انجام می دهم خوردن صبحانه مهم ترین کار است چرا که نخوردن صبحانه باعث می شود بدن خود رادفقیر حس کرده و مثل یک و کلاغ که غذای شان را مخفی می کنند بدن هم چربی ها را برای روز مبادا ذخیره کند و این نخوردن صبحانه باعث چاقی می شود . در روش های دیگر با پرهیز از مواد غذا یی ابتدا فرد را بیمار نی کنند و با بیمار شدن فرد لاغری انجام می شود که بعد از مدتی برگشت دارد . 
دانستن کالری مواد غذایی به این خاطر مهم است که فرد بتواند مصرف نیاز روزانه ی خود را بداند و طوری مواد را استفاده کند که تا سقف برسد و بیش از آن مصرف نکند . 
صورت کالری و انرژی برخی مواد غذایی صورت کالری و انرژی برخی مواد غذایی 

یک پاچه گوسفندی 100 گرمی ؛ 190 کالری ، صد گرم پسته : 670 کالری ،یک عدد تخم مرغ : 70 کالری . یک حبه قند : 10 کالری . تن ماهی 180گرمی : 560 کالری . یک عدد نان سوخاری : 35 کالری . 100 گرم انبه 60 کالری .۱۰۰ گرم آجیل مخلوط : 650 کالری . گیلاس یک لیوان : 750 کالری . ۱00 گرم لیمو ترش : 25 کالری .  100 گرم میگو : 100 کالری . 100 گرم کاهو : 17 کالری . 100 گرم هندوانه : 23 کالری . 
منظور از کالری همان کیلو کالری است . 
نویسنده : مجید شیروی . 




طبقه بندی: CD های جناب مهندس """"""""""""""،
برچسب ها: کنگره60،
[ پنجشنبه 11 مهر 1398 ] [ 11:02 ب.ظ ] [ مسافر مجید شیروی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

تجربیات من در مورد درمان اعتیاد و همچنین درج مطالب مفید از زبان بزرگان و الگوهای درمان شده برای کسانیکه می خواهند از اعتیادبه مواد مخدر رها شده و به درمان قطعی ذر زمینه ی این مشکل عظیم برسند . سعی من در این وبلاگ نشان دادن راه درست و بدون بازگشت به مواد مخدر است چرا که آرزوی هر مصرف کننده ی خواستار رهایی از اعتیاد ، عدم وسوسه و عدم عود و اطمینان از ماندن در سلامتی و دوری از مواد مخدر و سایر تاریکی هایی است که دشمن اصلی آرامش در انسان است . تمام موارد گنجانده شده در وبلاگ بر مبنای علم و دانشی است که صد سال از علم کلیه پزشکان و محققین و سایر افرادی که در این حیطه مشغول فعالیت هستند جلو تر است و این پیش تاز بودن را مدیون فرشته ای به نام مهندس حسین دژاکام بنیان و نگهبان و استاد بزرگ کنگره شصت می باشیم .